Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

«Ափսոսում եմ, որ Խաչատրյանը երեք բալետ է գրել, այլ ոչ՝ տասը-տասնհինգ»

«Ափսոսում եմ, որ Խաչատրյանը երեք  բալետ է գրել, այլ ոչ՝ տասը-տասնհինգ»
08.06.2018 | 00:21

Բալետի փառատոնի շրջանակում, Ալեքսանդր Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում, հունիսի 8-ին, 11-ին և 13-ին կներկայացվեն Արամ Խաչատրյանի «Սպարտակ», «Գայանե» և «Դիմակահանդես» բալետները: Աշխարհահռչակ կոմպոզիտորի ծննդյան 115-ամյակին նվիրված երաժշտական կարևորագույն այս իրադարձությունը կյանքի է կոչվել օպերային թատրոնի գեղարվեստական ղեկավար և տնօրեն, ՌԴ վաստակավոր արտիստ Կոնստանտին Օրբելյանի նախաձեռնությամբ:
Փառատոնը կմեկնարկի «Սպարտակ» բալետով՝ Յուրի Գրիգորովիչի բեմադրությամբ: «Սպարտակի» վրա կոմպոզիտորն աշխատել է երեքուկես տարի, հիմնականում ամռանը, Հին Ռուզայի կոմպոզիտորների տանը, ընդհանուր առմամբ, 8 ամսում և ավարտին հասցրել 1954 թվականի փետրվարի 22-ին:


Հունիսի 11-ին՝ «Գայանեն», և 13-ին՝ «Դիմակահանդեսը» կներկայացվեն թատրոնի գլխավոր բալետմայստեր Վիլեն Գալստյանի բեմադրությամբ:
Արամ Խաչատրյանի «Գայանեի» պարտիտուրի պատմությունը սկիզբ է առնում դեռևս 1939-ին գրված «Երջանկություն» բալետից: Մոտ 700 էջ ունեցող պարտիտուրը կոմպոզիտորը գրել է կես տարում:


«Ռազմաճակատին զենք, հաց, մախորկա էր անհրաժեշտ, իսկ հոգևոր սննդի՝ արվեստի կարիք ունեին և՛ ճակատը, և՛ թիկունքը»,- ասել է նա:
Լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ Վիլեն Գալստյանը պատմեց, թե ինչպես է դարձել «Գայանեի» լիբրետոյի հեղինակը: 1973-ին պետք է բեմադրվեր «Գայանեն»: Ռուս դրամատուրգի գրած սցենարը ոչ մի կապ չուներ իր մտածած Գայանեի հետ: Պետք է ձևափոխվեր սցենարը: Դիմում է Սիլվա Կապուտիկյանին, Պարույր Սևակին, բացատրում է, թե ինչ է ուզում: Սակայն այդպես էլ ոչ ոք հանձն չի առնում գրել լիբրետոն, հորդորում են, որ հենց ինքն էլ գրի: Իսկ թե ինչպես է գլուխ բերել այդ ծանր ու պատասխանատու աշխատանքը, մեկնաբանում է շատ պարզ՝ ինձ թելադրում էր երաժշտությունը:


«1941 թվականին Խաչատրյանը ռուսական դասական երաժշտության ավանդույթներով գրեց երաժշտություն Լերմոնտովի «Դիմակահանդես» դրամայի, իսկ 1954-ին՝ Լավրենյովի «Լերմոնտով» դրամայի բեմադրությունների համար: 1982 թ. կոմպոզիտոր Էդգար Հովհաննիսյանը, երկու դրամաների երաժշտությունը խմբագրելով, ստեղծեց «Դիմակահանդես» բալետը, որը բեմադրվեց Երևանի օպերայի և բալետի թատրոնում և մեծ հաջողություն ունեցավ:


Երկար դադարից հետո՝ 2017-ին, «Դիմակահանդեսը» Հայաստանի օպերային թատրոնի բեմում վերաբեմադրվեց: Վիլեն Գալստյանի խոսքով, «Դիմակահանդեսը» նույնպես մեր հարստությունն է. «Ես շատ հպարտ եմ, որ ունենք Արամ Խաչատրյան, մեր այս փոքր ազգին նա երեք բալետ է նվիրել: Օրինակ, ՈՒկրաինան մեծ պետություն է, ոչ մի ազգային բալետ չունի»:


Առաջատար պարող, վաստակավոր արտիստ ՌՈՒԲԵՆ ՄՈՒՐԱԴՅԱՆԻ բնորոշմամբ՝ երեքն էլ հաջողված, շքեղ, հեքիաթային ներկայացումներ են, յուրատեսակ թե՛ երաժշտության առումով, թե՛ խորեոգրաֆիայի, թե՛ դեկորացիայի ու զգեստների: «Ափսոսում եմ, որ Խաչատրյանը երեք բալետ է գրել, այլ ոչ՝ տասը-տասնհինգ,- ասում է արտիստն ու հավելում.- ինչպես Արամ Խաչատրյանին ճանաչում է բերել հատկապես «Սուսերով պարը», ինչն ամենևին նրա սրտով չէր, ինձ էլ Հայաստանում, նաև Հայաստանի սահմաններից դուրս սկսեցին ճանաչել Սպարտակի դերապարով»:


Բալետային խմբի ղեկավար ԱՐՄԵՆ ԳՐԻԳՈՐՅԱՆԻ խոսքով՝ «Սպարտակը» նշաձող է, աշխարհում քիչ թվով թատրոններ կարող են անդրադառնալ այս ներկայացմանը, բեմադրելու համար ֆիզիկական և հոգևոր ներուժ է պետք: Բալետային խմբի ղեկավարն ընդգծեց, որ բարձրակարգ արտիստներ ունենք և պետք է գնահատենք մեր ունեցածը:
Փառատոնի բացման հանդիսավոր արարողությունը կնշանավորվի խաչատրյանական երեք բալետներին նվիրված ցուցահանդեսով, որը տեղի կունենա թատրոնի ճեմասրահում: Նախատեսված է նաև Արամ Խաչատրյանի մասին պատմող տեսաֆիլմի ցուցադրություն:
Կոնստանտին Օրբելյանի տեղեկացմամբ՝ «Գայանե» բալետը հուլիսի 24-ին ներկայացնելու են Մոսկվայի Մեծ թատրոնում՝ Ռուսաստանում Հայաստանի դեսպանատան աջակցությամբ: Մաեստրոյի խոսքով՝ սա պատմական իրադարձություն է: «Գայանեն» Մոսկվայում ներկայացվել է 60 տարի առաջ, իսկ մեր օպերայի և բալետի թատրոնը Մեծ թատրոնում վերջին անգամ հյուրախաղերով հանդես է եկել 1975-ին: Հավելենք, որ դիրիժորական վահանակի մոտ լինելու է Կոնստանտին Օրբելյանը:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 4783

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ